coworking barcelona

5 tendències per decorar un despatx professional

Si estàs llegint aquest article potser és perquè tens davant teu un despatx per decorar o moblar. Desde Business Centers et portem les últimes tendències en decoració d’espais professionals perquè li treguis el màxim partit.

La teva oficina o despatx serà la carta de presentació de la teva empresa, una eina més de venda i engagment. Un espai professional pot arribar a transmetre sensacions com a buit, precarietat, brutícia, baixa qualitat … i per costat oposat també podem trobar-nos amb despatxos opulents, luxosos i ostentosos. Si aquests qualificatius estan lluny del que la nostra empresa representa i identitat corporativa, el millor és fugir de tots ells.

– VEURE MÉS: LES NOSTRES SALES DE REUNIONS

Així, la decoració d’un espai de treball hauria de complir amb els següents requisits:

  • Visual i funcionalment hauria de facilitar el desenvolupament de les tasques laborals,
  • Transmetre la imatge de corporativa de la nostra empresa
  • Ajudar a aconseguir clients.

oficina barcelona

Per això, a continuació anem a deixar-te alguns tips que esperem t’ajudin a prendre les decisions correctes a l’hora de decorar la teva oficina segons les tendències actuals.

1. El primer que cal considerar és la naturalesa de la teva empresa, ja que no és el mateix decorar per a un despatx d’advocats que per a un artista conceptual. Com dèiem anteriorment, és important que la imatge que transmetem estigui d’acord amb la nostra entitat de marca i sector professional.

Hi ha concessions estètiques que poden valer per professions de caràcter artístic com a escriptors, copys, dissenyadors, productors, músics … Aquests professionals habitualment compten en els seus llocs de treball amb recursos que promouen la inspiració o abstracció: com pissarres, parets en què es pot dibuixar , il·lustracions, maniquins per provar dissenys, etc.

En canvi, aquestes “eines de treball” no són benvingudes en altres ambients laborals l’objectiu dels quals sol ser oferir una imatge seriosa, de confiança i solvència. En aquests casos l’ideal és deixar de banda les estridències i les decoracions supèrflues.

Si fos necessari incorporar alguna eina de treball de gran volum a la teva oficina, com pot ser una pissarra, tauler de tasques, taula d’arquitectes, plòter, impressora, etc. el recomanable és que estiguin ubicats en un lloc discret de l’espai, mai obstaculitzant el pas o ocupant un espai destacat dins el despatx. També ajudarà que el color d’aquests elements sigui el més neutre i discret possible.

– VEURE MÉS: LES NOSTRES OFERTAS DEL MES EN LLOGUER D’OFICINES

pizarra de trabajo

2. Seleccionar la gamma de colors per a l’oficina. Els colors que anem a utilitzar en la decoració poden suposar un èxit o arruïnar el disseny de tot l’espai. Per fomentar la concentració i minimitzar les distraccions, el millor és optar per una paleta de colors suau i neutra. El blanc, gris, beix o un to suau del color que més ens agrada, solen ser una bona idea. Si volem utilitzar els colors corporatius de la nostra empresa, es poden aplicar en petites dosis i per a elements concrets.

decorar tu oficina

3. Apostar per mobiliari de qualitat. Els mobles diuen molt del lloc en el qual estem, tots tenim en ment els despatxos d’advocats ornamentats i recarregats, o la fredor d’una consulta mèdica. Si els mobles es troben en males condicions, amb desperfectes, bruts o si s’observa clarament que no encaixen a l’habitació, no donaran una impressió positiva als nostres clients.

La taula del despatx en què s’atén als clients així com les cadires en què ambdues parts se sentin, haurien d’estar acuradament seleccionats. Que el material sigui feble i massa senzill no facilita la sensació de solidesa que els clients busquen en una empresa.

També és convenient tenir en compte les cadires o al sofà en el que esperen els clients a ser atesos. Són una part del mobiliari d’oficina que sovint no es té en consideració.

Un aspecte fonamental a considerar és la gran quantitat de paper que generen les oficines. És convenient assignar un espai per a l’emmagatzematge i organització d’informes i arxius, sempre ocults a la vista del client.

Avui dia hi ha moltes opcions en el mercat per moblar un espai adequadament sense necessitat de gastar-se un dineral.

cómo decorar un despacho

4. Elements de decoració. Hi ha alguns complements de decoració que mai fallen, com és el cas de les plantes. Les plantes aporten calidesa i personalitat a les habitacions, les hi artificials per als més descuidats i naturals per als més constants. Hi ha plantes i flors de tota mena d’estils, amb més o menys colorit, de major o menor grandària. Són ideals per a qualsevol espai de treball.

Un altre element habitual són les decoracions de paret. La incorporació de títols universitaris, certificats, segells de qualitat i altres acreditacions sempre és una bona idea. Fotografies amb clients il·lustres, premis rebuts … tot això aportarà imatge de qualitat i distinció.

Addicionalment, convé pensar en peces d’ordenació que ens fan la vida més senzilla i que convé tenir en compte, com és el cas dels penjadors per penjar abrics o paraigüers.

– VEURE MÉS: UBICACIÓ DELS NOSTRES ESPAIS DE TREBALL A BARCELONA

decorar con plantas

5. Condicions ambientals. És important tenir cura de la temperatura ambient de l’oficina, encara que siguis una persona amb tendència a passar calor o fred, pensa que el client que vas a rebre pot experimentar la sensació contrària. Així, l’ideal és fixar una temperatura de climatització normal segons els estàndards indicats.

En aquest punt també volem recordar que una correcta il·luminació pot ser la clau perquè un espai llueixi com deu, a més d’assegurar que la teva vista no pateix durant les llargues jornades de treball.

¿ Han estat d’utilitat aquests consells?

Desde Business Center Barcelona esperem que aquests consells t’hagin estat d’utilitat.

En els nostres edificis d’oficines a Barcelona volem que et sentis com a casa, vine a visitar-nos i comprova les instal·lacions, ¡t’encantaran!

Tens més informació aquí si prefereixes veure abans els serveis que estan inclosos en el lloguer de l’oficina.

Els nostres centres de treball són al centre de Barcelona molt a prop tots els serveis i transport públic.

Comptem amb oficines i despatxos de diverses mides perquè trobis el que més s’adapta a les teves necessitats.

¡ Truca’ns, estarem encantats d’atendre’t!

 

 

Leave a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *