Oficinas baratas en barcelona

Co-working o Business Center: Per quin em decideixo?

Quan és el moment de cercar una ubicació on instal·lar una empresa, hem de conèixer les diferències entre les diverses opcions existents abans de prendre una decisió.

Al post d’avui, us explicarem les diferències més rellevants que hi ha entre un co-working i un business center.

Hem d’indicar que ambdues opcions tenen semblances, la més destacada és que han estat concebudes des de la perspectiva de l’estalvi de costos. També cal assenyalar que, tant als espais de co-working com als centres de negocis, els seus inquilins comparteixen una sèrie de serveis com poden ser reprografia, secretaria, domiciliació de l’empresa, neteja, connexió a internet i telefonia.

Centro empresarial barcelona

A partir d’uns serveis mínims comuns, hi ha centres que faciliten més serveis que d’altres, com és el cas de Business Centers Barcelona, per exemple, on les nostres empreses gaudeixen d’aquests serveis entre altres:

  • Oficines virtuals,
  • Sales de reunions,
  • Sales de formació
  • Sales para videoconferències
  • Constitució de Societats
  • Assessoria contable, fiscal i laboral
  • Fax, fotocopiadora, enquadernació…
  • Missatgeria
  • Servei de bar i càtering
  • Papereria, impremta, disseny…
  • Servei informàtic: hardware, software, dominis, pàgines web…
  • Servei de traduccions

Ara bé, hi ha algunes diferències entre ambdós espais de treball, a continuació assenyalarem algunes:

OBJECTIUS QUE HAN DE COMPLIR ELS CENTRES DE NEGOCIS

L’objectiu que compleixen els espais de co-working, com el seu propi nom indica, és la cooperació entre els participants del centre, la creació de sinergies i el treball col·laboratiu. Les empreses que es troben als espais de co-working acostumen a trobar-se a la seva fase inicial, per la qual necessiten contactes i que el seu directori de clients comenci a enlairar-se. Degut a això, quasi tota la dinàmica del centre es troba dirigida a impulsar els negocis que s’hi allotgen.

A aquests espais s’hi ofereix un calendari d’activitats amb l’objectiu de fomentar el networking i les relacions professionals i personals. A més, és habitual l’existència d’una agenda formativa on el co-workers ofereixen tallers o xerrades al voltant de la seva especialitat professional. També és freqüent que els centres de co-working comptin amb una figura a la seva plantilla que esdevingui un rol de mentor o assessor, el treball del qual es basa en oferir consell i suport als seus emprenedors.

En canvi, els business centers solen allotjar empreses més consolidades amb un directori de clientes més estable, raó per la qual les necessitats que atenen son diferents. L’objectiu principal que assoleixen els edificis d’oficines sol estar més relacionat amb la gestió, administració i logística: servei de secretària, sales de reunions, espais per a conferències, recepció i enviament de paqueteria, instal·lacions ja moblades i llestes per a començar a ser utilitzades…

– VEURE PREUS DE CO-WORKING AL CENTRE DE BARCELONA

coworking hipster barcelona

PERFIL DE L’ EMPRESA QUE ESCULL UN ESPAI DE CO-WORKING

Així com els co-working per la seva agilitat, flexibilitat i configuració oberta dels espais, son ideals per una petita empresa (autònoms, freelance, emprenedors, micro-empreses), que es trobin a una fase inicial d’implantació i que es dediquin a sectors productius com el disseny, la tecnologia, el màrketing, la fotografia, l’editorial, l’arquitectura, la comunicació, l’outsourcing d’empreses amb seu a altres ciutats, serveis, …

D’altra banda, els centres de negocis sostenen empreses mitjanes i grans, més consolidades a nivell de permanència al mercat, capacitat productiva i volum de negoci. Oferint espais més compartimentats i definits, augmenta la privacitat de les oficines, donant cabuda a professions que exigeixen d’una imatge professional molt específica, com és el cas de les consultes mèdiques, despatxos d’advocats, gabinets de psicologia, de fisioteràpia, gestors, assessors financers, …

– VEURE ELS NOSTRES ESPAIS DE CO-WORKING A BARCELONA

 

FLEXIBILITAT HORÀRIA ALS CENTRES DE NEGOCIS 

Pel que fa als horaris, també hi ha diferències interessants. Les sales de co-working acostumen a tenir un horari estipulat i fixe, és habitual que obrin aviat i tanquin al vespre, algunes de les quals tanquen fins i tot els caps de setmana.

En canvi, els centres d’oficines acostumen a oferir un horari totalment flexible, s’atorga una clau al llogater i aquest pot entrar i sortir de la seva oficina durant l’horari de la seva elecció ( 24 hores els 7 dies de la setmana). D’aquesta manera s’obté una disposició total de l’espai. Si bé és cert que alguns dels serveis de l’edifici només s’ofereixen durant l’horari comercial habitual (secretaria, cafeteria, …)

– VEURE PROMOCIONS ACTUALS A ESPACIS DE CO-WORKING A PASSEIG DE GRÀCIA I CÒRSEGA

centro emprendedor barcelona

LA INTIMITAT I LA PRIVACITAT A LES SALES DE CO-WORKING

La privacitat i la intimitat és un altre dels punts on hi ha una gran diferència entre ambdós conceptes.

Les sales típiques de co-working son espais diàfans i sense elements de separació físics entre els treballadors. Una vegada més, l’objectiu cercat és fomentar l’intercanvi d’idees, la cooperació i el co-treball entre les empreses de l’espai. És habitual l’existència d’alguna zona tancada per utilitzar en ocasions puntuals i sales destinades a reunions, però en el decurs de la jornada laboral es porta a terme a un ambient obert. Un dels inconvenients que es poden trobar les persones sensibles als sorolls és, sovint, la manca de silenci, ja que s’escolten les trucades i les converses telefòniques d’altres co-workers, els diàlegs professionals entre companys, l’enrenou de les persones que entren i surten, …

No obstant això, als business centers, les empreses compten amb espais corporatius tancats, degut a que no és necessari un treball col·laboratiu, es gaudeix de l’ambient sonor que l’empresari vulgui pel seu negoci. Aquesta situació, a més, propicia un clima més controlat per part de l’empresa i potser ofereix una imatge més seriosa als seus clients.

 

IMATGE DE MARCA DE LES EMPRESES

Seguint amb la idea anterior, es pot dir que disposar d’una oficina o despatx a un centre de negocis té l’avantatge de que l’empresa arrendatària compta amb el seu propi espai per a configurar-lo, dissenyar-lo i decorar-lo a les necessitats corporatives. Així doncs, hi ha possibilitat de col·locar els seus elements visuals, publicitaris i identificatius segons li convinguin, com logotips, retolacions, lletres corpòries, imatge corporativa, premis, decoracions comercials, …

– VEURE MES SOBRE LES DARRERES TENDÈNCIES EN DECORACIÓ DE DESPATXOS I OFICINES

centro innovador barcelona

Les empreses que s’ubiquin a un espai de co-working no gaudeixen d’un espai privat més enllà del seu escriptori, per la qual cosa, el material corporatiu que poden emplaçar a la seva ubicació es escàs.

Gràcies a la seva privacitat, els despatxos privats situats a un business center ofereixen una imatge més seriosa i potser més professionalitzada segons els estàndards tradicionals.

Desprès d’aquesta comparació, des de Business Centers Barcelona volem explicar-te que els nostres edificis ofereixen el millor de les dues opcions.

Els Nostres espais de co-working es troben dintre del centre d’oficines i son de dimensió mitjana, per la qual cosa son espais tranquils que permeten la concentració a la tasca sense refusar a participar en converses professionals en algun moment puntual.

Els nostres co-workings es troben integrats a edificis d’empreses que gaudeixen de societats ja assentades. Disposen dels espais comuns dissenyats per a oferir una imatge de qualitat i professionalitat. També poden utilitzar tots els serveis que facilitem als tots els nostres clientes.

 

Si busques un despatx, oficina o co-working al centre de Barcelona, no dubtis en sol·licitar-nos informació, estarem a la teva disposició per resoldre els teus dubtes.

Leave a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *