Claus per aconseguir reunions productives

alquilar sala de reuniones barcelona

Comparte en redes

Tots el treballadores d’ ofina hem patit alguna vegada l’assistència a reunions improductives. La “reunionitis” és una afecció molt comuna al teixit empresarial, una epidèmia a escala mundial que només alguns països han pogut evitar mitjançant la implementació de normatives internes a les empreses i metodologies de treball que desterren aquestes practiques de les seves empreses.

Les reunions amb caps, companys i altres departaments de l’empresa esdevenen una eina fonamental per posar en comú estratègies i com una forma bàsica de coordinació. Amb l’objectiu d’ajudar-te a que les teves reunions siguin productives, des de Business Centers Barcelona et presentem alguns consells.

sala de reuniones barcelona

 

  1. Deures fets previs a la reunió:

Els assistents han de conèixer amb antelació allò que s’anirà a tractar durant la reunió, els objectius de la mateixa, la seva durada i el rol que cada assistent hi tindrà amb el que s’hi espera de cadascú.

Es pot sol·licitar als assistents que portin a la reunió lliurables concrets, com per exemple: 10 idees per a la comercialització de l’empresa, resultats de vendes, situació específica d’un departament, 3 estratègies per millorar les vendes d’un producte, 4 mesures de contenció per a prevenir ciberatacs, etc.

-Veure els serveis de lloguer de sales de reunions de Business Centers

 

lloguer sala reunions barcelona

  1. Prohibir les distraccions

Ja els origini el personal extern a la reunió (secretaris, adjunts, companys,…) com l’intern: evitar desviar-nos de l’objecte de la reunió, si sorgeixen altres punts a tractar, s’hauran de prendre nota per a organitzar una reunió apart si fos necessari.

Una altra de les fonts habituals de distracció son els dispositius electrònics dels assistents: mòbils, ordinadors o tauletes. Encara que entenguem que a les reunions s’hi assisteix amb una actitud activa i que no és recomanable distreure’s, és habitual veure participants més atents al telèfon que a la reunió.

Una altra de les fonts habituals de distracció son els dispositius electrònics dels assistents

  1. Limitar el número d’assistents

Depenent de l’objecte de la reunió, el més probable és que, amb l’assistència de les persones adients, sigui suficient. Com més persones participin a la reunió, més probabilitats de distraccions i d’obtenir tantes respostes, perspectives i valoracions com persones  hi ha a la sala, fent molt difícil concretar, definir i arribar a acords.

– Veure les promocions d’aquest mes a lloguer d’oficines i co-workings

 

  1. Evitar d’utilitzar les reunions a temes innecessaris

Si alguna qüestió es pot solucionar per un altre mitjà, millor. És recomanable utilitzar la eina “reunió” només en situacions per a les que si son necessàries. Si podem solucionar-ho mitjançant un correu electrònic, un xat intern de l’empresa, una conversa amb la persona adient, un informe de posada al dia o de control,… millor que convocar als recursos de l’empresa i fer-los perdre un valuós temps.

– Realitza un recorregut per les nostres instal·lacions sense sortir de casa

 

sala reuniones barcelona

  1. Incorporar eines de les metodologies àgils

Les metodologies àgils es van començar a aplicar a entorns industrials i tecnològics, però, poc a poc, han anat guanyant terrenys a tasques de gestió i empresa.

Es tracta d’establir procediments de treball que cerquin obtenir resultats efectius amb els mínims recursos possibles. Per exemple, aplicat a les reunions, segons la metodologia “scrum”, allò que es fa son “Daily meetings”, és a dir, reunions de 5 minuts que han de tenir lloc dempeus, a les que hi participen principalment les 3 persones responsables del desenvolupament d’un projecte, i si és necessari, alguna més. Son reunions curtes, amb una estructura fixa, a on es parla de 3 coses principalment: què vas fer ahir, què faràs i amb quins problemes t’has trobat, la clau és que cada persona porta la reunió preparada segons el seu paper dintre del projecte.

 

Lloguer de sales de reunions per hores a Barcelona

Contacta amb nosaltres i t’assessorarem en tot el relatiu a l’àmbit empresarial, també podràs veure les nostres avançades i còmodes sales de reunions perquè només hagis de preocupar-te de la teva àrea professional, deixant logística i els detalls d’equipament en bones mans.

Truca’ns i informa’t!

Entradas relacionadas