L’organització de la teva oficina afecta al teu rendiment laboral
Els espais de treball han de convidar a la concentració i a l’execució de les tasques, sense distraccions ni pèrdues de temps. Per a aconseguir-ho, l’ordenació dels elements de la teva oficina juga un paper fonamental. Si vols treure el màxim partit a la teva jornada de treball, continua llegint.
COMENÇA REVISANT EL TEU ESCRIPTORI
Un escriptori desordenat, amb documents apilats sense classificar, sense un espai definit per a cada eina de treball… és la disposició perfecta per a eludir la concentració i el rendiment laboral.
Comença tirant el que no et serveix, la qual cosa no és útil i el que no necessitaràs mai més. Després, intenta trobar un espai per a cada cosa: els bolígrafs, retoladors, llapis, tisores, etc. han d’estar en gobelets classificats per utilitat. La documentació és millor que estigui en carpetes específiques per clients, anys o projectes, l’ideal és que trobis la teva forma ideal de classificar els documents i l’executis sense retardar-ho més; posteriorment aquesta documentació ha d’estar fora de l’escriptori, en calaixeres, prestatgeries o arxivadors.
ASSEGURA’T QUE LA IL·LUMINACIÓ ÉS LA CORRECTA
No es pot treballar adequadament amb una mala il·luminació, la vista es cansa i cal fer més pauses, a més pot portar amb si maldecaps i falta de concentració. L’ideal és comptar amb il·luminació natural de sobres i després un adequat sistema d’il·luminació artificial.
UTILITZA COLORS QUE EVOQUIN PAU I CONCENTRACIÓ
El millor és que tant la pintura de les parets com els colors del mobiliari siguin neutres, com a blancs, beiges i grisos. Es pot afegir alguna nota de color, però sempre de forma molt mesurada perquè l’important sigui l’atenció en la matèria de treball i no els elements decoratius. Els colors clars i els miralls en zones estratègiques sempre afavoriran la lluminositat de l’espai, oferint una sensació d’amplitud addicional.
ACCESSORIS ÚTILS, FAVORABLES A L’ORGANITZACIÓ I A L’EMMAGATZEMATGE
Una oficina ha de comptar amb diferents elements que ajudaran al fet que l’espai estigui més ordenat, com per exemple penja-robes per a deixar els abrics o paraigüers per a no mullar el sòl de l’oficina els dies de pluja. Aquests elements han de ser els necessaris perquè tots els empleats puguin deixar i agafar els seus abrics de manera ràpida i ordenada.
Un altre mobiliari molt necessari són les calaixeres individuals per a cada empleat, perquè les seves bosses, necessers, bosses del menjar, fonguis d’ordinador, documents, etc. no estiguin damunt o sota la taula, ja que a més d’incòmode és antiestètic, afavorint aquesta sensació de desordre que volem evitar.
Proveir de prestatgeries o armaris on deixar els elements de papereria, la documentació, reprografia, tecnologia, cables i altres elements és fonamental perquè cada cosa estigui en el seu lloc i perquè a més poder trobar les coses quan es necessiten d’una forma ràpida i efectiva.
En Córsega Business Centers et proveïm d’oficines i despatxos moblats, perquè no hagis de preocupar-te per això. Així mateix, la decoració de tot l’edifici i dels propis espais de treball està pensada per a transmetre una imatge professional i afavorir el treball.